29 april 2012

Solen, jag älskar dig!

  Idag har varit en så otrolig skön och varm dag, perfekt för att vara ute och motionera. + att få mina älskade fräknar, det är gulligt med några, men jag tycker der brukar gå till överdrift :D. Började klockan halv två att promenera de tre kilometerna till grusplanen var min lillasyster hade sin andra match utomhus för i år. De spelade mot Peff. Kom fram prick när bollen sattes i rullning, excellent timing! Satt där i 45 minuter och ställningen var 1-1. Då började frysa nåt outhärdligt, fast solen stod högt på himlen men det blåste en kall vind. Sprang hem de 3 km på 16 minuter, jag kan lova att då blev det varmt. :) Senare på dagen fick jag vet att TUS gjorde två mål till de sista 15 minuterna när jag for hem, såklart när jag inte var där! :) Så jag är stolt, de vann med 3-1.
  När jag kom hem svettig och fräsch i håret så går pappa mot verkstaden och sen börjar han göra konstiga rörelser och hojta någonting, jag tar ut musiken ur öron och säger va?. "Hä e nan som vill de na" säger pappa. Och jag vänder mig om och där står min kompis H på vägen med sin cykel och frågar om jag "komber mä ti bodä å tsöper mjölk?" Då stjäl jag min farmors cykel och så bär det iväg till S-market, en resa på ca 5 km fram och tillbaka. Köper en trip, för jag var så törstig. Vi sitter en stund på en bänk bredvid grillen och talar om allt och inget. Sen blir det dags att cykla hem för annars blir mjölken varm. :D
  Jag är hemma en ungefär en timme och så kommer jag på att jag vill cykla mer. Stjäl farmors cykel en gång till och så cyklar jag en rutt på ca 17 km på 50 minuter. Ajj, vad mycket mjölksyra i benen det blev. Men jag måste ju börja träna på att cykla om jag ska cykla till villan den här sommaren (som ligger 90 km bort). Ser verkligen fram emot att se om jag är en vekling och inte orkar eller om jag är en tuffing. Hah, ha det bra! :D

Take Care!

2 kommentarer:

  1. Va dukti du er! Å ja som er allt tröitto baket ja har gadd 5km! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå tack! :) Å no er e tongt ti ga 5 km å :))

      Radera