16 april 2012

Spring för livet!

  Hejsan idag bloggen och bloggläsarna! Är inte så lite trött idag, som om jag inte hade sovit alls, ända som håller mig vaken är tanken om innebandy! :) Skulle verkligen vilja pröva på andra sporter, som bågskytte, kampsport eller varför inte surfning? Varför finns det inget sånt här i Österbotten? Men glad är jag för att jag min innebandy och mitt gym! Det kan jag lova! :)

  Eftersom det inte finns så många motionsformer här i Terjärv, så har jag börjat springa. Mitt mål är att 14 oktober 2012 ska jag springa ett halv maraton, iiik! Det är mitt ultimata mål, det är ju ändå 21 km! Mitt delmål är 16 km, så om jag inte klarar 21 km så har jag ett mål till 2013! :) Det känns som man får motivation av att dela det med allihopa, det känns som att man inte kan svika sig själv och alla andra, ta det inte så hårt om jag "failar". Vet redan att jag kan springa 8 km, dubbelt till! På nätet finns otroliga antal med sidor om hur man ska klara ett lopp. Jag har redan fått ett program om hur mycket och när jag ska springa, gratis! Mitt program börjar först i maj, men jag har redan börjat värma upp lite! :) Om jag vill så går ett maratonlopp av stapeln 14 oktober i Vanda, men det är ganska dyrt att delta, tror det kostar runt 60 €? Det beror lite på hur bra form jag är i, endera så springer jag här hemma eller så springer jag på ett riktigt halvmaratonlopp! Jag är så taggad! :D


Spring för Livet av Sara Varga, en låt vars titel som passar väldigt bra in på det här inlägget! :)

  Nog babblat nu, ska göra lite läxor och sen bär det iväg till innebandy, med scooter och innebandyklubba på skjuts, vi får se hur det går... :)

Take Care!

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack, vi ska skåda ho e byri ga :)

      Radera
  2. Lycka till :) du skriver så jag vaal riktit inspirera! Va rolit att du har hitta en sport du tycker om! Vilket program har du hitta gratis på neti? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, å va rolit et du vaal inspirera! :) På my.asics.se, hä e en skitbra sido! Du ska test e! :))

      Radera