17 april 2012

LCHF?

  Goddag! Imorgon har jag en hålpassfri dag, ugg. Kommer bli tungt. Har faktiskt blivit beroende av hålpass. Det är ganska konstigt, för när man tänker tillbaka för ett år sen, så hade jag 20 pass i veckan men det kändes som naturligt och nu har jag också 20 pass men ändå känns det dubbelt mer ansträngande? Kan väl vara också bero på bland annat stress, nervositet och tonvis med läxor? Usch, gymnasiet är tungt! Surprise, surprise!
  Har idag kollat på TV3:s "Älskling, du har blivit en tjockis" (kollar vanligen aldrig på tv) programmet var ganska roligt, och i programmet använder deltagaren sig av LCHF, kanske man skulle pröva. Jag har aldrig prövat, jag har bara hört otroligt mycket om LCHF, Low Carb High Fat. Tror nog det skulle funka, och det skulle vara bra att vara några kilo lättare om man ska springa 16 eller 21 km. Men nackdelen är den att man får det mesta av sin energi som går åt till löpning från kolhydrater.. Så jag vet inte riktigt, kanske skulle äta hälsosammare istället. Vem vet, jag blir lite snurrig av att tänka på sånt här. Nu ska jag åka med scooter i "snöpyro" till gymmet, önska mig lycka till! :)

Take Care!

2 kommentarer: