15 april 2012

Födelsedagskalas 2

  Idag har vi haft kalas åt släkten från pappas sida. Det har varit roligt, mycket har hänt på kalaset, allt från "modelleraknådasi", avloppsrör och soda stream. Då vet vi varifrån jag har fått mina konstiga egenskaper och mitt behov av att bråka med mina syskon. Eldä va, systä? Hah, nog bråkat nu, känns konstigt att fira min födelsedag när jag fyller först på onsdag. :) Har redan fått de flesta presenter, men idag fick jag en som inte alls kom från nån av mina släktingar! Idag ringde de nämligen från Terjärv vårdcentral och meddelade att jag har fått sommarjobb där! Jag frågade redan i januari och det lönade sig, började faktiskt bli lite orolig att jag inte skulle ha något sommarjobb i år.. Skolorna slutar på en lördag 2 juni och jag börjar klockan 8 på måndag den 4 juni, så det härkommer att bli väldigt tufft för mig.. Men huvudsaken är den att jag blir "rik" :D.

  Igår tittade jag på en film, rättare sagt Underworld The Awakening, en ganska ny film som var på bio i januari 2012. Jag tycker om övernaturliga filmer som handlar om hybrider, vampyrer och varulvar (i filmen heter varulvarna The Lycans). Vet inte faktiskt varför? Filmen slutade på ett så spännande ställe, så jag blir faktiskt lite arg! Det kommer ta en evighet förrän nästa film kommer ut, men jag kan roa mig med de tre andra filmerna i Underworld som kom före The Awakening. (Om ni är känsliga för blod & våld, kolla inte på trailern)
  Måste bara nämna att i fredags tittade vi på historia en film, Sheakspeare in Love. Verkligen värd att titta på, tror faktiskt det är den bästa filmen jag har sett hittills i mitt 17-åriga liv. Om ni inte har sett den är den verkligen värd att titta på! :D Slänger in trailers på båda filmerna.


  Trailern till Sheakspeare in love är inte den bästa, men titta på filmen om ni har lite förstånd i skallen!

  Imorgon börjar den efterlängtade och sista perioden för det här läsåret, period 6! Har bara fyra hålpass, när somliga har 12.. jag vet att du läser det här och det är fuskigt! Perioden består av matte, tyska, religion, biologi och fysik. Det låter ju verkligen trevligt, men det är väl bara att uthärda! :)

Take Care!

6 kommentarer:

  1. : ) + grattis till sommarjobbet!

    SvaraRadera
  2. Grattis till sommarjobbet och +1000 visningar! Och lycka till med halvmaratonförberedelserna!!

    Moster M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Taack! :) Vi ska hoppas att foten int krånglar! :))

      Radera
  3. Wow, grattis till sommarjobbet (som en tidig föd.present)! Kommer nog bra ihåg hur jobbigt det var att gå och vänta på om man skulle få nåt jobb eller inte, så måste kännas superskönt att veta att du har det fixat! Vad får du för uppgifter på vårdcentret?

    Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet! :)) Härlig känsla när man sen får sommararbete! Jag ska mest vara som umgänge, prata med åldringarna, spela spel, ta en promenad med dem när de sitter i rullstol & sånt. :)

      Radera