5 april 2012

Påskhäxor

  Vaknade klockan 8 idag, och jag har påsklov?!? Det första jag gör när jag vaknar är att titta ut genom fönstret och gissa vad jag får se, en halv meter snö! Det ska ju bli påsk, hur ska alla påsktrollen kunna vandra genom all snö. Jag kan säga att jag överväger allvarligt att vara påskhäxa i år (fast jag är 16), men jag ser inte riktigt meningen med det. Jag godisstrejkar så jag kan inte äta godiset jag får. Kanske skulle göra en lista på fördelar och nackdelar ;)

Fördelar:
- Många roliga bilder
- Får skryta med om att ha varit påskhäxa
- Förgyller dagen för de som får se en enorm påskhäxa
- Gör min lillasyster sällskap
 - Får klä mig galet


Nackdelar:
- Får inte äta godiset
- Måste ge åt godiset åt familjen
- Måste rita 100 påskbrev 2 dagar
- Skämmer ut mig
- Har mammas röda läppstick på kinderna (går aldrig bort)
- Kallt

  Kom på ungefär lika många fördelar som nackdelar, så det kommer bli ett svårt beslut. Ska höra vad min lillasyster säger :). Men nu ska jag föna håret och sen ska vi väl antagligen till stan? Jag tror inte jag kommer storshoppa för jag var ju just till Haparanda, Jag tror jag tänker baka en chokladkaka idag, jag tycker inte riktigt om chokladkaka men ändå :)

Take Care!

2 kommentarer:

  1. Jag bara MÅSTE få fotobevis om du ska vara påskhäxa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå om e ja e så komber e antagligen på bloggen ;)

      Radera