10 maj 2012

Lång matte = Oförståeligt

  Sitter nu här i sängen med datorn i famnen och försöker förstå något i matte, usch för grafiska räknare. Till hösten ska det skaffas en grafisk räknare för 150 €!! Men för att vi ska träna lite så har vi fått en testversion på en minnepinne. Ugg, allvarligt? Som det är ställt nu så ska vi ha bärbara datorer på provet för att använda den j*vla grafiska räknaren.. Ojjj, ser ni där, mitt första svärord på min blogg, men det är faktiskt nödvändigt i den här situationen. Allt vår mattelärare gör på passen är att visa på den grafiska räknare på en smart board. Sitter för långt ifrån, så jag ser inte ett skit.. Han använder nästan aldrig tavlan.. Alla jag frågat säger att de inte förstår någonting och i de som inte förstår någonting finns förstås jag. Men jag har en förmåga att vara bra på att lära mig själv, om jag skulle orka. Har en känsla av att det här provet kommer att gå åt skogen för allihopa.. Nu har jag lugnat ner mig lite och ska återgå till mitt studerande. Inte så bra att ha datorn i famnen när man pluggar, hehe. :D

Yynderbara räknare! <3 .. not

  Min kompis kommenterade att min blogg håller på att bli lite mera av en träningsblogg, men det är ju nästan sant. Har inte så mycket annat att skriva om, som t.ex. idag har jag varit ett varv till gymmet, vilket var skönt, jag gillar att bli svettig och känna att man har gjort något vettigt, istället för som nu att sitta här vid datorn. Jag vet faktiskt inte, jag tycker det är intressant att läsa träningsbloggar, men jag vet inte vad just ni tycker. Som ni ser har jag ett litet tillskott i min blogglista, med namnet "Träningsbloggar" var det finns 4 bloggar som jag tyckte var inspirerande. Ni får gärna kommentera vad ni tycker om att jag skriver när jag tränar, ska jag skippa det eller vad? :D För jag själv vet inte riktigt.

Take Care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar