22 maj 2012

Bara 8 dagar kvar!

  Idag var jag faktiskt i skolan, kände mig nog ganska krasslig, men med alla mina halstabletter och mitt nässpray så gick det bra. :) Skippade gymmet idag, är inte fullt återhämtad ännu, både p.g.a febern och knäet. Hade ytterligare en orsak varför inte jag kunde gå till gymmet, nämligen BIOLOGI prov! Aaah, det är bara tre kapitel att läsa, men ajj vad det är mycket att lära sig. Mitt huvud är fullt med information om hur det går till från att man har en gen med DNA till hur har man ett färdigt protein, dvs. proteinsyntesen, hur kan något vara så här invecklat? Har äntligen lärt mig det, men det tog länge. Till provet ska vi även kunna hur fotosyntesen går till, allt från solljuset, koldioxidet och vattnet tills det har blivit socker och syre, vilket är relativt enkelt jämfört med proteinerna. + att vi ska kunna hur cellerna gör energin i cellmembranet, mitokondrierna, citronsyracykeln och elektrontransportkedjan. (Skriver bara det här för att jag ska komma ihåg imorgon, om någon börjar få nog. :))

Bara för att lillasystern är cp!

Mina crocs! :D
Söötis! :)

Måste plugga, hunden vill leka :D


  Nu är det time for bed! Godnatt! :D

2 kommentarer: