10 mars 2012

Stålmannen!

  Fredagsmorgon. Alarmet ringer klockan halv sju, inget varken händer eller rör sig. Alarmet går automatisk på snooze. Alarmet ringer en andra gång kvart före sju. En hand sträcker sig fram från under det varma täcket och knäpper av alarmet. Telefonen ringer, en hand sträcker sig efter mobilen, och sen hörs en röst som säger vad? Klockan är en minut över sju, personen sätter sig yrvaket upp i sängen, tittar på klockan och får panik. Bussen kommer klockan cirka 07.13, och på tolv minuter ska hon hinna äta, klä på sig, sminka sig, borsta tänder och bli skjutsad två kilometer till busshållsplatsen. Hon springer upp ur sängen, drar på sig byxorna och väljer fort ut en tröja, det blir den röda skjortan. Lägger lite mascara och smink på sig, slänger ner skolböckerna i den stora väskan tillsammans med inneskorna och pumabyxorna. Minuterna smyger förbi.Springer ner för trappan, slänger ner ett äpple i väskan och rusar in i badrummet och sliter ut tandborsten ur skåpet och borstar tänderna i raketfart med samma gång som hon lägger på sig jackan, skorna och vantarna. Hon springer ikapp med sin mamma till bilen och håller på att falla ihjäl sig på gården. Hon kommer fram till busshållsplatsen och hurrar för hon hann!

  En liten dramatisk historia om min fredagsmorgon! Om jag skulle ha haft historia första passet skulle jag ha somnat om, men jag hade inte historia, jag hade morgonträningar!! :)

  Skoldagen flöt på i ett behagligt tempo, och jag tillbringade fredagskvällen hos en kompis. En skojig fredagskväll helt enkelt!

  Slut på det låånga inlägget, Take Care!

1 kommentar: