27 mars 2012

Caesarsallad

  Jag har just lagat caesarsallad, fast jag har lite feber, men i söndags planerade jag att jag vill ha caesarsallad idag. Så nu har jag lagat & och ätit en jättegod sallad. Jag kan lägga in receptet.


  Caesarsallad
   
- 4 skivor franskt bröd
- 1 msk olja
- 4 kycklingbröstfiléer
- sallad
- 3 vitlöksklyftor
- svartpeppar
- 25 g parmesanost 
- 2 ansjovisfiléer
- 1-2 msk citronsaft
- kvarg


Steg 1:
  Sätt ugnen på 175 grader. Skär brödskivorna i tärningar. Lägg tärningarna på bakplåtspapper och in ugnen i ca 2-3 minuter. Vänd, och ha i ugnen tills de blir gyllene. Låt svalna.

Steg 2:
  Lägg kycklingfiléerna i plastfolie och banka ut tills de är 1 cm tjocka. Pensla filéerna med olja och gnid dem med en pressad vitlöksklyfta. Krydda med svartpeppar.  

Steg 3:
  Hetta upp en stekpanna och stek kycklingfiléerna ca 5 minuter på var sida till genomsteka. Låt dem vila 5 minuter.

Steg 4:
  Skiva kycklingfiléerna. Riv salladen. 

Steg 5:
  Gör dressingen genom att mixa 2 hela vitlöksklyftor (om du gillar starkt), riven parmesanost och ansjovis. Mixa ner kvargen lite i taget. Smaka av med citronsaft. Blanda ihop kyckling, sallad och dressing strax innan servering. Bon appetit! :))




  Jättegod sallad även om dressingen var lite stark. Verkligen värd att pröva på!


Take Care! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar