14 september 2012

Benproblem

  Det är lite dött här på bloggen, fast än hur mycket jag skulle vilja göra ett inlägg så tar det emot. Har ingenting alls att skriva om, eller kanske om att jag var till en fysioterapeut igår och han kunde bara konstatera att mina ben är helt åt skogen. Jag skulle inte ens orka börja skriva ner problemen, men ska väl ta  och berätta lite av det ändå.

  För det första är avståndet mellan fot och knäet för stort. Han sa rent av att det här är den längsta "senan" han sett, och det betyder att när det är för långt så är mina knäskålar allt för högt uppe. Han hade ett sånt där fint namn för det också, men det har ju jag såklart glömt.
  För det andra så har jag fullt upp med "knutar" i mina lår, herregud vad det gjorde ont när han skulle ha bort dem! När han hittade en "knut" så kändes det som om någon stack något vasst i mig och höll det kvar tills smärtan långsamt domnade bort, märkväl lååångsamt. Det kunde ta upp till flera minuter, kändes det som åtminstone.. Och så höll det på i 80 minuter, kände mig verkligen som en grekisk krigare som tränades för att inte visa smärta. Ojj, där överdrev jag visst. Inte bara gjorde det ont, det kommer göra ont i plånboken också.
  För det tredje är mina yttre lårmuskler mer vältränade än de inre, vilket leder till att de bättre musklerna drar knäskålen utåt. Så därför använde han en sorts laser på min högra knäskål..
  För det fjärde är mina höfter för svaga, så dem behöver jag också träna.. Plus att mina ben är för styva..

  Kunde fortsätta så här i evigheter. Han frågade faktiskt upprepade gånger "Vad har du gjort med dina ben?? Och jag kunde inget annat än svara jag vet inte. Men han ska åtminstone skicka hem stretchövningar och muskelövningar. Får hoppas det blir bättre med dem.. Suck..

Kör med en improviserad bild från Google
så inte inlägget ser så deprimerande ut.

4 kommentarer: