4 juni 2012

Första dagen på jobbet

  Första dagen på vårdcentret är nu avklarad, jag kan säga en sak: jag är slut. Har arbetat från 8-15, vilket är sju timmar. Imorgon börjar min arbetsdag klockan 7 och jag slutar klockan 15, ajj åtta timmars arbetsdag, kommer absolut att bli tungt.

  Idag har vi spelat bingo med åldringarna, det var faktiskt rätt roligt. Men man svettas nästan som en gris där. Slängde ett öga på termometern och den visade 26 grader! Otroligt, jag är inte van med så varma temperaturer, här hemma har vi allt från 17-20. Man får bara ta och ställa in den inre termometern.

  Jag har en arbetskamrat i min ålder, vilket är skönt. Att ha någon annan som känner sig lika förvirrad och "lost" i korridorerna som en själv! :D 

  Nu ska jag på dejt med nukkumatti, arbetsdagen börjar om några timmar! 

En random bild av lillasyster och hunden! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar