18 november 2012

Tidsfördriv

  Eftersom jag har haft feber idag också så har dagens spenderats med inomhussysselsättning. Däribland stickning vid filmtittande, bokläsning på spikmatta och poppisätande (=popcorn) vid ett avsnitt av serien Once upon a time. Det har nästan redan blivit en tradition att halva familjen samlas framför tv:n på söndagskvällen när Once upon a time sänds från Finlands fyran, nelonen. Handlingen är att olika välkända sagor flätas in i varandra. Det är lite svårt att förklara, men om man har en kärlek för de gamla vanliga sagorna som Snövit och Askungen (som jag har) är den här serien verkligen att rekommenderas.


    Jo apropå spikmatta, den var ju jätte "inne" för ett par år (?) sedan. Men när jag här för ett par dagar sen stack in huvudet i vår garderob, gissa vad jag hittade då? Jo spikmattan! Nu är jag fast, igen! Den är så skön och avslappnande att ligga på med en bra bok i handen. Man ska inte bara ligga där för länge, det är tortyr att komma bort, fick ropa åt lillasystern att komma och hjälpa mig upp.. Men skönt var det för de! 

  Filmen var en barnfilm (som vanligt), alla systrarna i familjen samlades runt min datorn för att bevittna mästerverket Björn Bröder. Och som vi skrattade (och grät), allt från de talande älgarna till de tre jägarbröderna. Och nu har jag en aning om att majoriteten av mina bloggläsare inte har en aning om vad jag pratar om, så ni får se en bild av filmen istället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar