29 november 2012

Bruten arm

Tänkte passa på att informera er om vad som har hänt de senaste dagarna med ett litet mobilinlägg. I tisdags hade vi innebandy på gymnastiken och när bollen passades mot den högra sidan av målet så svängde jag mig instinktivt om. Med ögon på bollen såg jag inte målvakten på golvet och jag snubblade över honom. Utan möjlighet att ta emot mig när jag föll så landade jag på vänster arm och den bröts med ett knakande ljud bakåt. Efter det hände allting i slow motion, folk frågar hur det gick, det enda jag säger halvt medveten är aj herregud. Jag reser mig bara upp och går mot dörren, läraren kommenderar mig att sätta mig mot väggen medan någon springer och hämtar is. Sen kommer jag inte upp mer förrän ambulansen anländer fyrtio minuter senare. Det var den plågsamaste timmen jag någonsin varit med om. Väl framme vid Karleby sjukhus så blev jag röntgad fyra gånger och armen konstateras vara ur led och bruten. Det första de måste göra är att dra den på plats, aj sjutton. Jag fick såklart bedövning men nog gjorde det ont för det. Armen gipsades och jag fick åka hem i väntan på beslutet om operation. Igår fick jag en operationstid till klockan halv åtta på torsdags morgon men för en halvtimme sen beslöt läkarna sig för att skicka mig till Uleåborg. De har inte den rätta utrustningen här och för många patienter. Så om kanske en timme så kommer jag att åka iväg med ambulans till Uleåborg för att möjligtvis opereras imorgon.

9 kommentarer:

  1. Nemän, no kan ty ha otur! Lykka til, hoppas allt gaar bra! Kram

    SvaraRadera
  2. Nee.e! No er hä nu uslit! OPERERAS? stackarn, hoppas allt far bra! Hä har jo måsta ta så sårt?!

    SvaraRadera
  3. nee:(, ta hand om de! //Sandra

    SvaraRadera
  4. Nämen nejj... Hoppas allt gar bra tijj. KRAM

    SvaraRadera
  5. Men jestas, har just hört, låter ju helt förskräckligt!! :( Lycka till och massor med kramar från oss! Håller tummarna!
    Maria

    SvaraRadera
  6. Nemän stackars tu : ( Hoppas et di stsöiter bra om di tii. KRAM

    SvaraRadera
  7. Jestas! Onneksi sinut kuitenkin leikataan Oysissa. Olemme hengessä mukana, lycka till!
    Maija

    SvaraRadera
  8. Nåmen stackarn! Lycka till, Elin! Take care! //Belle :)

    SvaraRadera