29 augusti 2012

Tärnaby

  Nu, äntligen så blir det en inlägg, efter nästan en veckas uppehåll. Som ni kanske vet så har jag spenderat fem dagar i Sverige. Jag har vandrat i fjällen, bestigit ett berg och varit med på ripjakt. Det har varit helt roligt! Men jag är lite dålig på att uttrycka mig i ord, så ni får se bilder istället ;)!

Berget Ryjvejegaejsie som är 1412 meter över havet!

Vackert och brant som bara den
Min vandrarkompis! ;D
Uppåt! För mig tog det två timmar och en kvart att komma upp
Det finns liv på högre höjd 
Brant och otroligt stenigt!
Halt också..
Cool utsikt!
Gänget uppe på berget
Jag HOPPAR bredvid bergskanten! Dum i huvet, jag vet!
Trygg och svettig nere på marken igen.
Jägargänget!
På ripjakt, det blev fyra fåglar, tror jag. (Jag jagade inte)
Skulle faktiskt kunna flytta hit ;)
Den duktiga fågelhunden!
  Det var min resa till Sverige, jag vill nästan åka igen ;D 
  Nu blir det antingen att göra läxorna eller åka till gymmet, det lutar mera åt det sistnämnda, syns! :D

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder! Jag blir riktigt ressugen, skulle vara kul med fjällvandring. Men får väl vänta nåt år tills Theo har växt till sig lite ;)
    Massor med kalas och dop i september, så vi lär ses snart, ha det bra till dess!
    Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hah, nå tack! Det tror jag nog, kanske ett par år till ? ;)Jå, vi syns nog snart och dsm! :D

      Radera