2 januari 2013

2013

  Så många gånger jag har suttit framför datorn med inläggsfliken öppen och ingenting har jag fått skrivit ner. Var ska man möjligtvis börja? Hela decembermånad har jag vilat och inte gjort nånting i ett ynkligt försök att på något mirakulöst sätt bli frisk och börja kunna träna igen. Jag visste att allting skulle bli ett rent av helvete. Jag har ätit och jäst hela december, ingen träning har jag utfört, musklerna har blivit nästan märkvärt mindre, orken existerar inte, koncentrationsförmågan är som bortblåst och skolarbetet lider. Imorgon börjar skolan igen och jag borde ha det missade fysikprovet på fredag, vilken skämt! Efter tio minuter med näsan i fysikboken är jag helt rastlös och vill göra något annat. Jag borde ta igen allt jag har missat i kemin, för jag har ju tänkt skriva studenten i det i vår. Jag har två tenter som jag inte ens har påbörjat, kompletteringsuppgifter kommer jag antagligen få och så måste jag ta igen vad jag har missat i biologin och sen måste det provet skrivas. Allt det här med skolan att göra får mig att vilja dra täcket över huvudet och sova ända fram till midsommar. Det finns ingen jävla utväg, det finns ingenstans man kan börja. Allting går åt skogen. Nåväl jag har åtminstone idag frågat efter sommarjobb till tre olika ställen, så sommarjobbet är väl förhoppningsvis kirrat. Jejj för de!
  Min vänstra arm lever väl, men hur mycket är oklart. Om jag slår i den någonstans hörs nog barnförbjudna ord från min mun. Den får inte belastas förrän den 15 januari när jag ska till Uleåborg och röntgas och en läkare ha sett på den. Det är inte ens säkert att den får belastas ännu då. Men det är så svårt att inte lyfta ett glas och förflytta det till ett annat ställe. Armen har nog belastats mera än så redan, ojdå. Vi hade snöbollskrig som slutade med att jag förlorade balansen och föll på den skarpa isen och tog emot mig med armarna. Det var inte det trevligaste jag har varit med om det här jullovet kan jag säga.
  Julstämning hade jag gott om före jag bröt armen, den totalförstördes när jag låg på sjukhus på lillajul och sen återhämtades den sig inte så bra. Men när granen kom in i stugan så fylldes nog hela huset av julfeelis, åtminstone lite. Så julen blev nog helt trevlig fast missödet.

Jag tänkte också visa min arm, så ni kan föreställa hur ont det gjorde, särskilt när armen skulle rätas ut för att  kunna lägga ett "skydd" på för att den inte skulle röras så mycket på vägen till sjukhuset.

Efter operationen
  Nu har ni åtminstone fått nån uppdatering om hur det går med mig. Jag vet inte hur ofta eller hur mycket bloggen kommer att prioriteras den närmaste framtiden, så ni får nära er på det här inlägget de kommande dagarna.

1 kommentar:

  1. Stsickar liiti kraftä å energi åt di :) Vi ska hald tyyma för somararbeiti nu tå :)

    SvaraRadera